WhatsApp Mesajları Delil Olabilir mi?

WhatsApp mesajları delil olabilir mi, sorusuna net bir cevap verebilmek için bu mesajların nasıl elde edildiğinin bilinmesi gerekir. Mahkemeye sunulacak delillerde öncelikle aranan şart hukuka aykırı elde edilmemiş olmasıdır. Bu şartı sağlayan veriler üzerine değerlendirme yapılabilmektedir.

WhatsApp mesajlarının delil olarak kabul edilip edilmeyeceği de;

• Nasıl elde edildiğine,
  • Hangi davada kullanılacağına göre değişiklik göstermektedir.

Örneğin bir boşanma davasında daha esnek davranılabilir. Bunu net olarak öğrenebilmek için dava detayları ile birlikte profesyonel bir avukata danışmanız önerilmektedir.

Kişisel WhatsApp Mesajlarının Delilliği

Mahkemeye delil olarak sunulacak WhatsApp mesajları, kişilerin kendi hesaplarının veya üye oldukları grupların yazışmaları ise doğrudan delil olarak kullanılabilmektedir. Ancak bu delillerin mahkeme tarafından nasıl değerlendirileceği kesin değildir.

Bir başkasının cihazını veya hesabını hukuka aykırı yollarla ele geçirerek elde edilen WhatsApp yazışmaları ve mesajları ise delil olarak kabul edilmeyeceği gibi bu durumda hukuki yaptırıma da maruz kalınabilir.

Bu durum 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 243. maddesinde belirtilmektedir. İlgili kanun maddesi şöyledir:

TCK 243. (1) Bir bilişim sisteminin bütününe veya bir kısmına, hukuka aykırı olarak giren veya orada kalmaya devam eden kimseye bir yıla kadar hapis veya adlî para cezası verilir.

Buna ek olarak, bir sahte hesap aracılığıyla veya başka biri adına yapılan yazışmalar da hukuki açıdan delil olarak kabul edilemeyecek yazışmalardır. Yine bu tür mesajlaşmalar da usulsüz ele geçirilmiş olarak kabul edileceği için delil niteliğinde değerlendirilemezler.

Mahkemenin delil olarak kabul edebileceği WhatsApp mesajlarının ise ne şekilde değerlendirilebileceği hususunda uzman bir avukattan yardım almak yararlı olacaktır.