İstifa Dilekçesi Olmadan İşten Çıkarılma Durumu

İşe giriş ve çıkış işlemleri, işçi ve işveren arasındaki yasal süreçlerin belgeler ile kanıtlanarak tamamlanması durumunda gerçekleşir. İşten çıkış işlemleri farklı yollardan sağlanabilmektedir. Bu yollardan ilki istifa etmektir. Bazı durumlarda ise işveren belirli koşullar sağlandığında ve yasal olarak gerekçeleri bulunduğunda işçiyi işten çıkarabilir. İş kanununda belirlenen ve kanunlar çerçevesinde bulunan yasal olarak işten çıkarılma durumları harici işten çıkarışlar iş verenleri sıkıntıya düşürmektedir. İstifa dilekçesi olmadan işten çıkarılma durumu bunların başında gelir.

İşçinin işten çıkmaya zorlanması ve mobing uygulamaları iş veren tarafında büyük sorunlar yaratır. İstifa dilekçesi olmadan işten çıkarılma durumunda iki taraf için incelemeler gerçekleştirilmeli ve yasal düzeyde kanıtlar sunulmalıdır. İş veren tarafından istifa dilekçeniz olmadan işten çıkarılıyorsanız, dava edebilir ve işe geri dönüşünüzü talep edebilirsiniz.

İşçinin İşten İstifa Etmiş Gösterilerek Çıkarılma Durumu

İş kanunun incelediği dallardan biri de istifa dilekçesi olmadan işten çıkarılma. İş verenlerin Sosyal Güvenlik Kurumu sistemi üzerinden gerçekleştirdiği işten çıkarma eylemi mutlaka işçiye bildirilmelidir. İstifa dilekçesi olmadan işten çıkarılan işçinin kıdem tazminatına ve ihbar tazminatına hakkı olduğu asla unutulmamalıdır.

İstifa dilekçesi olmadan işten çıkarılan işçi ise işçi mahkemesine başvurabilir. İşçi tarafından düzenlenmeyen istifa dilekçesi özel belgede sahteciliğe girmektedir. Türk Ceza Kanunun 207 maddesince incelenen belgede sahteciliğin davası halinde cezası ise alt sınırı 1 yıl ve üst sınırı 3 yıl olan hapis cezasıdır. Bunların yanında istifa dilekçesi olmadan istifa etti gösterilen işçinin hakları şu şekildedir.

• Ücret alacağı: İşveren iş akdini sonlandırdıktan sonra içeride bulunan maaşınızın hak edilen kısmını sizlere ödemek zorundadır.
  • Kıdem Tazminatı: İşçinin kendi istifası kıdem tazminatı hakkını yok eder. Ancak istifa etti gösterilen işçinin kıdem tazminat alacağı vardır.
  • İhbar Tazminatı: Zorlanarak işten çıkarılmalarda iş veren tarafından ödenmesi gereken tazminat türüdür. İstifa dilekçeniz olmaması durumunda ödemesi gerçekleşmelidir.
  • İşe İade Davası Açma Hakkı: çinin iş güvencesi hükümlerinden yararlanabilmesi için ise;
  • İş yerinde 30 ve üzeri işçi çalışması gerekir.
  • Belirsiz süreli çalışan işçi olması gerekir.
  • İşverene ait işyerinde 6 ay veya daha fazla kıdem süresini doldurmuş olmak gerekir.